KARI ELISABETH HAUG

6. OKTOBER – 4. NOVEMBER 2018

Kari Elisabeth Haug
Kari Elisabeth Haug bor og arbeider i Sande. Hun har vist sine bilder i Larvik tidligere, i Galleri Laila, Soldathjemmet/Kunstnernes påskeutstilling, Torget Medisinske Senter og Hotell Wassilioff. Hun er representert i flere museumssamlinger i utlandet og har stilt ut over store deler av verden.
Haugs arbeider er ekspresjonistiske og setter fokus på aktuelle samfunnstemaer. Hun har fokus på menneskets psyke og hvordan det lever i et komplisert, moderne samfunn. En enkel strek forteller sårbarhet og viljestyrke.
Flere av bildene vi får se i Larvik Kunstforening er fra temaet «Kvinner i kunsten» og «Det første møte». Bildene er bl.a.inspirert av Sigrid Undset og selvbiografien «Jenny» og er blitt vist sammen med et foredrag i Roma og Lillehammer Museum/Bjerkebæk tidligere i år. Haug ble invitert til utstillingen «Womans Èssence» i Paris, en utstilling med fokus på kvinnelige kunstnere. Hun ble deretter valgt ut som «Collectors Choice» og presenteres i Italia i oktober. Tre av bildene som «collector» har valgt ut, presenteres i kunstboken «WE Contemporary/The faces of contemporary art». Det er «Den hvite fuglen» «Stille 1» og «Impulser», de kan sees i Bølgen Kulturhus frem til 4. november.
I hennes neste tema lar hun seg inspirere bl.a. av Larviks store komponist, Arne Norheim og Tarjei Vesaas roman/selvbiografi «Fuglane».
www.kariart.net