Her er en oversikt over alle utstillingene Larvik Kunstforening hadde i 2020.

15. februar – 22. mars 2020
Hanne Tharaldsen

Hanne Tharaldsen var en av de aller første som begynte å kombinere fotografi med maleri tidlig på 1990-tallet og hun har fortsatt å jobbe med ulike blandingsteknikker siden da. Hun er kolorist og benytter seg av sterke farger og symboler for å skape sine drømmeaktige scenarioer, ofte med utgangspunkt i yogafilosofi eller mytologi. «Jeg er opptatt av den kraften som finnes i de gamle mytiske fortellingene og ikke minst hva vi moderne mennesker kan lære om oss selv ved å studere dem.»

Hanne Tharaldsen er representert av en rekke gallerier og stiller jevnlig ut. Hun har deltatt på Høstutstillingen, Østlandsutstillingen og Norske Bilder (Galleri Brandstrup). I 2014 hadde hun ansvaret for utsmykningen av det nye hovedkvarteret til Yara International ASA i Oslo, og i 2017 utkom hennes første kunstbok; Patanjalis Yoga Sutra, på Aschehoug Forlag. Hun er medlem av NBK, BOA, UKS og FFF.

15. august – 29. august 2020
Per Heimly / Espen Eiborg / Mikael Persbrandt

Larvik Kunstforening har i samarbeid med Galleri Art Design og Ari Behns familie satt opp en utstilling for å hedre Ari Behn. Utstillingen inneholder Aris egne malerier, men også flere verker fra Per Heimly, Mikael Persbrandt og Espen Eiborg sin personlige samling.

Maud Angelica Behn er også en av bidragsyterne på utstillingen og stiller med to trykk som selges på utstillingen. Inntektene fra trykkene går til organisasjonen Leve, Landsforeningen for etterlatte ved selvmord, en organisasjon som betyr mye for Maud Angelica.

Larvik Kunstforening og Bølgen Kulturhus praktiserer gode smittevernrutiner slik at du skal føle deg trygg når du besøker oss. Her kan du lese litt om smitteverntiltakene våre:

5. september – 4. oktober 2020
Barbro Hernes, Fie Von Krogh, Brita Breen og Dorte Herup

Vi ønsker med utstillingen TURNÈ å løfte fram verdiene som ligger i tradisjonen. Det synliggjør hvordan håndverket kan være skapende og levende og på den måten hedre dem som har holdt det i hevd for oss, ved at vi lager vår tolkning med arbeider som hører hjemme i vår tid.

Keramikk v/ Barbro Hernes
Kunstneren lager keramiske gjenstander basert på enkle, velkjente former, men med intrikate og svært ulike overflater

Smykker v/Fie von Krogh
Fie har et uttalt ønske om å løfte fram kvinners nitide og tidkrevende håndarbeid. Ved å bruke strikke og stoppeteknikker med sølvtråd til å fortelle historien om den dedikasjonen som ofte ikke var synlig innenfor hjemmets fire vegger.

Tepper v/Brita Been
Brita vever store og tydelige billedtepper med utgangspunkt i den tekstile tradisjonen og dens uendelige mønstermuligheter.

Billedvev v/Dorthe Herup Billedtepper er et prosjekt om hennes forfedre. De vevde, fargede trådene glir over i hverandre og gir et nesten suggererende uttrykk til personene vi møter i motivet.

10. oktober – 8. november 2020
Tim Charles Ottersen

Tittel: LANDSKAP
Tim Charles har gjennom mange år utviklet sin karakteristiske malestil, der landskaper er et gjennomgående tema. Motivene hans er ofte både øde og gåtefulle, men samtidig lyse og harmoniske. Ofte kan det se ut som tiden har stått stille, og at det skjuler seg noen hemmeligheter i bildene. De er, sagt på en annen måte, lett å drømme seg bort i. Selv om mange av hans bilder er figurative, er de ikke alltid det. Kunstneren sjonglerer mellom flere stilarter, og uttaler selv at han jobber fritt, og kombinerer gjerne drøm, virkelighet og fantasi i sine bilder. Gled dere til å bli med inn i Tim Charles sin mystiske verden.